torsdag den 28. april 2011

Så fik jeg lavet en Nuller snuller i patchwork-stil :)

Projekt Nuller snuller (som Isabella synes den skulle hedde) til baby. En sansefuld og farverig nusseklud.



Fremgangsmåde: 


1. Find en masse stofrester og pyntebånd du gerne vil bruge til nussekluden. Jeg havde bla. nogle små filt kugler, bamsestof og sjove pyntebånd .

 


2. Klip derefter en masse pap firkanter og rektangler.
Til denne klud brugte jeg 12 rektangler 7x3,5cm  og 12 firkanter 7x7cm, men man kan jo efter fantasi skabe et andet mønster.




3. Klip stof 1cm større end papskabelonen. 




4. Ri derefter stoffet rundt og pappet og dan det mønster du ønsker, sæt evt. lidt pyntebånd over en af firkanterne.





5. Når alle papstykkerne har stof på og du har dannet dit mønster, læg da to firkanter sammen ret mod ret og sy dem i hånden langs den ene kant. Jeg gjorde det at jeg syede først tre baner af firkanterne og derefter syede banerne sammen. 



6. Derefter sprætter du det op hvor du har riet tidligere, og tager papstykket ud.
Se billedet ovenfor i venstre øverst hjørne. Så har du 2 samlede stykker, for og bag. 



7. Klip nogle pyntebånd 8-10cm og fold dem vrang mod vrang. 
Læg det ene stykke stof (for eller bag) med ret siden opad, læg de foldede pyntebånd så de peger ind mod midten og enderne langs kanten hvor du skal sy. 
Derefter lægges det andet færdigsyet stof ovenpå, det skal vende med retsiden nedad.
Sy rundt og undlad at sy et stykke på 6cm. 
Vend retsiden ud og kom evt. fyld i hvis du vil lave en pude, eller bare sy hullet sammen.
Jeg syede så et par filtkugler på i hjørnerne for lidt ekstra sjov.



Færdig bum..!!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...